מציאות מדומה (Virtual Reality) הופכת להיות נפוצה ופופולארית בשנים האחרונות בתחומים שונים. בין אם מדובר כאטרקציה עבור השוק הפרטי ובין אם מדובר על כלי שיווקי חזק מאוד בשוק העסקי. לא מעט עסקים בוחרים לאמץ את כל היתרונות שיש למציאות מדומה להציע להם וזאת בכדי לשווק מוצרי צריכה בצורה הטובה ביותר. מדובר על שיטת שיווק מבטיחה, אשר בכוחה להשפיע באופן תודעתי על קהל לקוחות משמעותי מאוד לבחור דווקא במוצרי הצריכה של העסק על פני העסקים המתחרים לו. אז איך עושים מציאות מדומה לקידום מוצרי צריכה?
מציאות מדומה לקידום מוצרי צריכה
מציאות מדומה מציעה לכל בעל עסק, לבחון דרך חדשה ואטרקטיבית יותר להציע את מוצרי הצריכה שהוא מוכר לציבור הרחב וזאת בכדי למשוך כמה שיותר לקוחות פוטנציאלים לבחור דווקא בו על פני המתחרים שלו. הצגת מוצרי צריכה בצורה אטרקטיבית, המאפשרת ללקוח לחוות את החוויה שכולל תהליך ייצור המוצר, מעניקה לכל לקוח פוטנציאלי את ההרגשה כי הוא חייב לבחור דווקא במוצר זה על פני מתחריו. מציאות מדומה מנגישה באופן מהותי את היתרונות של מוצרי הצריכה על פני מוצרים אחרים ולכן, היא מהווה את שיטת השיווק העתידנית האטרקטיבית ביותר עבור כל בעל עסק.
כיצד מסייעת לנו המציאות המדומה לרכוש מוצרים?
חווית הניסיון של כל לקוח, לא פעם משפיעה על בחירתו במוצר צריכה כזה או אחר. אולם, לא כל מוצר ניתן לנסות באופן פיזי בטרם רוכשים אותו. המציאות המדומה מאפשרת לכל לקוח לנסות רכב חדש שהוא מעוניין לרכוש, רהיט כלשהו, עיצוב של מטבח חדש שהוא חושב עליו ועוד, אמנם לא באופן פיזי, אך קרוב עד כמה שניתן. תעשיית השיווק הבינה את היתרונות של שימוש בטכנולוגיית מציאות מדומה לקידום מוצרי צריכה וגם הפקת סרטוני מציאות מדומה, והיא גם הראשונה שאימצה אותה.