גרעינים שחורים – פיצוחים בריאים?

ניווט מהיר

למרות ששקדים, גרעינים ואגוזים מסוגים שונים נחשבים לבריאים ומכילים מגוון רחב של רכיבים איכותיים, ברגע שהם עוברים קלייה עם שמן והופכים לפיצוחים, הם הרבה פחות בריאים ואף יכולים להוביל לעלייה במשקל הגוף. השאלה היא מה לגבי גרעינים שחורים? גרעינים שחורים מיוצרים מהגרעינים של פרח החמנייה. למרות שאת רוב החמניות מגדלים כדי להפיק מהן שמן ממנו מבשלים ומטגנים, חלק לא מבוטל מהן מיועדות לייצור של גרעיני חמניה הנקראים גם גרעינים שחורים.

 

מה גרעינים שחורים מכילים ואיפה ניתן לשלב אותם?

פרט לחלבונים, פחמימות, שומנים וסיבים תזונתיים, גרעינים אלה מכילים גם קשת רחבה של מינרלים וויטמינים כמו למשל ויטמין C, ויטמין B1, ויטמין B6, ויטמין K, ויטמין A, ויטמין B5 ועוד. את הגרעינים תוכלו להזמין יחד עם פירות וירקות עד הבית ולשלב אותם במגוון של תפריטים ומזונות כמו סלטים, לחמים שאופים בבית, קינוחים ועוד.

מה היתרונות שלהם?

  1. ערך גליקימי נמוך – הערך הגליקימי שלהם עומד על כלומר, אכילה של גרעיני חמניה לא מובילה לעלייה משמעותית ברמות הסוכרים בדם. טיפ מעולה ששווה לאמץ הוא להוסיף את הגרעינים לקינוחי פירות כמו סלט פירות ואז הסוכר לא קופץ.
  2. מקור לחלבון – חלבונים חשובים מאוד לבריאות שלנו והם מסייעים לתהליכי בנייה וחידוש של התאים והרקמות. גרעינים שחורים מכילים כמות נאה של חלבון.
  3. תורמים לחיזוק העצמות והשיניים – בגרעינים יש רכיב המכונה זרחן ולמעשה מאה גרם שלהם מכילים כפול מהצריכה היומית המומלצת. הזרחן מסייע למגוון תהליכים, מחזק את העצמות ומייצב את ממברנות התאים שלנו.

 

לסיכום, אם אין לכם גרעיני חמניה במזווה, זה הזמן לרכוש אותם ולהתחיל להנות מהיתרונות הרבים שלהם.

מי שקרא את הכתבה הזו קרא גם:

ניווט מהיר

רוצים לקבל עזרה?

השאירו פרטים ונציג ייצור אתכם קשר

שתפו עם חברים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
פופולרי באתר