לכל מקום אליו אנחנו מפנים את הראש, אנחנו נתקלים במותגים. מותגי אוכל, מותגי אופנה, מותגי ספורט, מותגי אלקטרוניקה. אנחנו חיים ונושמים מותגים מבלי שאנחנו בכלל שמים לב לזה. למעשה, הצלחה של עסק לאורך זמן תלויה במידה רבה במה שנקרא: מיתוג נכון. בשורות הבאות נציג בפניכם את החשיבות של מיתוג עסק, איך עושים את זה, מה היתרונות של אסטרטגיית מיתוג חכמה ואיך זה בא לידי ביטוי בשטח.
איך למתג את עצמי?
בין אם אתם עסק הנמצא בתחילת הדרך ובין אם אתם כבר מקבלים מענה או פידבקים מלקוחות, תמיד אפשר להתחיל תהליך של מיתוג. למשל, אם עד עכשיו מכרתם את המוצרים שלכם מפה לאוזן או באמצעות חנות פיזית או עסק פיזי שקיימים ברחוב או במרכז מסחרי, תוכלו להקים חנות אינטרנטית, לבצע תהליך של קידום חנות וירטואלית ודרך אותה חנות למתג את עצמכם.
כדי שהמיתוג יהיה מוצלח ואכן יתכתב עם החברה או העסק שלכם, אתם צריכים לבחור ערכים שאותם המותג אמור לייצג. מה זה אומר? כל מותג חייב להתבסס על מסרים שהוא מעביר. למשל, המותג יופליי מבוסס על ערכים של טבע, חקלאות וטריות. המותג קוקה קולה מבוסס על ערכים של חיים טובים, טעם צלול, רעננות ואנרגיה. המותג הילטון מבוסס על ערכים של יוקרה ושירותיות. ככל שהערכים שלכם יהיו יותר מפוקסים, יותר חדים, יותר ממוקדים, ככה לקהל יהיה הרבה יותר קל להתחבר אליכם.
מה חשוב כאשר מתחילים תהליך של מיתוג?
- תכנון – מאוד מומלץ לבחור חברה מקצועית המתמחה בתהליכים כאלה. הסיבה לכך היא משום שבדרך כלל שמתחילים למתג חברה או עסק, זה דורש הרבה יותר מאשר בחירת לוגו או סיסמא. המיתוג ילווה אתכם ואת המותג שלכם לאורך כל הדרך ולכן כדאי לבנות אסטרטגיה, לחשוב קדימה, להבין מי הקהל שלכם בצורה הכי מדוייקת שאפשר. מיתוג הוא חלק בלתי נפרד ממערך של שיווק ופרסום וברגע שיהיה לנו מותג חזק, מבוסס ואמין, נוכל לקחת את תהליך השיווק צעד אחד קדימה.
- אחידות – לא משנה איפה אתם מפרסמים את עצמכם, ברשתות החברתיות כמו פייסבוק, אינסטגרם או יוטיוב, דרך כתבות ממומנות באתרים שונים, בניוזלטרים אותם אתם שולחים ללקוחות שלכם אחת לתקופה, באמצעות שיטה המכונה רימרקטינג, זה לא משנה, אתם צריכים לשמור על אחידות במיתוג שלכם תמיד. זה אומר שאם יש לכם כבר לקוחות שמזהים אתכם, הם ידעו מיד במה מדובר.
- קשר בין ערוצים- במיתוג חשוב ליצור קשר וזה המשך של הסעיף הקודם. כלומר, הפעילות שלכם בערוצי המדיה השונים, צריכה להיות קשורה אחד לשני, אתם צריכים לדבר באותה שפה, לפנות לאותם קהלי יעד וככה בעצם לשמור על איזשהוא סנכרון.
מה מיתוג נותן לי?
ראשית כל מיתוג נכון מאפשר לנו להזדהות עם הקהל שלנו ולקהל שלנו להזדהות איתנו. הוא מחזק את הקשר. אם נחזור לדוגמא של הילטון, נבין כי אנשים שבוחרים ללון במלונות הילטון ברחבי העולם יודעים שהם בוחרים את הכי טוב שיש, שהם לא מתפשרים והם יהנו משירות ואירוח בסטנדרטים הגבוהים ביותר. ברגע שהמותג שלנו חזק ויציב, אנחנו כבר כמעט לא צריכים לפרסם אותו, כי אנחנו מבססים את עצמנו במעגל לקוחות קיים וכל מה שאנחנו צריכים לעשות זה בעצם לשמר את ההישגים שלנו. מיתוג הוא דרך מעולה לגרום לצמיחה של העסק, להישאר כל הזמן במודעות של הלקוחות שלנו ויש אינספור דרכים באמצעותן נוכל לשווק ולפרסם את העסק שלנו דרך אותו תהליך מיתוג חכם.