מה זה pr?
המושג pr נגזר מ- Public relations ובעברית יחסי ציבור. pr הוא בעצם תהליך אסטרטגי ממוקד וארוך אשר מטרתו לחזק את מותג העסק, להרחיב את קהלי היעד והחשיפה של השירותים והמוצרים השונים ולחדור לתודעת הציבור. בתוך אסטרטגיית pr יש כמה תהליכים המתרחשים במקביל:
ניהול משברים
כל עסק, חברה או ארגון חווים במהלך שנות חייהם משבר אחד לפחות. לעתים מדובר בסיקור חדשותי שבא לרעת העסק, לעתים מדובר במרד צרכנים או משבר כלכלי אחר. אחד התפקידים של חברת pr מקצועית הוא לדעת איך לבצע ניהול משברים שכזה ואף לנצלם לטובת החברה. התהליך די דומה לחיזוק הביטחון והדימוי העצמי אצל אדם בו מחזקים את הצדדים החלשים שלו במטרה להתגבר על אותם מקומות. יש כל מיני דרכים לנהל משברים בין אם זה דרך פרסומים חיוביים, סיקורים מתוכננים, קמפיינים לטובת הצרכן ועוד.
איך לבחור חברת pr מקצועית?
ובכן, כאשר בוחרים חברת יח"צ יש כמה אלמנטים חשובים שכדאי להתייחס אליהם:
- יחסי ציבור, פרסום או שילוב של השניים – יש חברות יחסי ציבור שבמקביל גם מספקות שירותי פרסום ושיווק, לכן קודם כל כדאי להגדיר את הצרכים והמטרות בהיבט הזה וכך לבחון את השירותים שהחברה מציעה עבורנו.
- התמחות – יש חברות יחסי ציבור אשר מתמחות בעסקים העוסקים בתחומים ספציפיים כמו למשל תחום המשפטים או ההייטק לעומת חברות המתמחות בכל מיני תחומים.
- תקציב – המחירים לשירותי יחסי ציבור משתנים ותלויים בהמון מרכיבים כמו גודל העסק, סוג וכמות השירותים הנדרשים, מספר בעלי המקצוע העובדים על הפרויקט במקביל ועוד. לכן, חשוב קודם כל להגדיר ל-pr תקציב ורק אז לגשת ולבצע סקר שוק שיסייע לנו לצמצם את האפשרויות הקיימות.