טיפים לניהול מוניטין ברשת, ומיתוסים מקוונים נפוצים

ניווט מהיר

עבור העסק שלך, שירותי ניהול מוניטין ברשת הם מכריעים מכיוון שלקוחות פוטנציאליים מחפשים מידע באינטרנט, משווים עסקים דומים ובודקים מה הלקוחות אומרים עליהם. אמנם חשוב לעסקים להיות מדורגים טוב במנועי החיפוש ולהשתמש נכון במדיה החברתית כדי להשיג אמון לקוחות, אך האינטרנט יכול להיות מורכב ורוב בעלי העסקים הקטנים אינם מבינים לחלוטין את הגורמים שיוצרים את המוניטין המקוון שלהם. יכול להיות קל מדי להתחיל להאמין ב"מיתוסים" מקוונים, שחלקם עלולים לפגוע בעסק שלך. אז מהם אותם מיתוסים?

ניהול מוניטין ברשת- 5 המיתוסים הנפוצים ביותר:

מיתוס: אם השירות או המוצר שלי עובדים, המוניטין שלי יבנה את עצמו.

אם אינך מנהל באופן יזום את המוניטין שלך, אתה משאיר לאנשים אחרים לעשות הנחות משלהם על סמך מה שיש שם. אם אתה לא עוקב אחר העסק שלך באינטרנט אתה לא יודע מה אנשים רואים.

תוכנית ה- ORM שלך (ניהול מוניטין ברשת) פוגעת באסטרטגיית השיווק והפרסום הרחבה שלך. כעת שיטת "מפה לאוזן" עלתה לרשת ואנשים סומכים על ביקורות מקוונות יותר על המלצות אישיות. פרסום בגוגל בתשלום שלך גורם ללקוחות לחפש אותך – אלא שהכל מבוזבז אם הם לא מוצאים מספיק מידע כדי לסמוך על העסק שלך או אם הם מוצאים ביקורות שליליות שלא נענו.

מיתוס: ניהול מוניטין מקוון לוקח יותר מדי זמן ומשאבים. רק עסקים גדולים צריכים להשקיע בזה.

עסקים קטנים ובינוניים יכולים וצריכים להיות בעלי תוכנית ניהול מוניטין מקוונת (ORM). זה אולי חשוב יותר עבור עסקים אלה מכיוון שהם צפויים לסבול יותר אם הם נתקלים במשבר ORM.

תוכנית ניטור וניהול יכולה לשמש ביטוח ולמנוע משבר שיחסוך לכם גם כסף וגם לחץ בטווח הארוך. משבר מוניטין, אפילו בצורה של ביקורת שלילית אחת, עשוי להיות יקר יותר ומזיק לעסק שלכם.

ORM יכול להיראות כמו פרויקט מסיבי במשרה מלאה, אך קיימות אפשרויות לכל סוג של בעל עסק, תלוי עד כמה הם היו רוצים להיות בתהליך. משהו פשוט כמו אוטומציה של תהליך קבלת ביקורות מלקוחות מרוצים יכול לעשות הבדל גדול. במקרה זה, משהו טוב יותר מכלום.

מיתוס: לביקורות שליליות אין כל כך השפעה על העסק שלי.

להיות מוקף בביקורות בכל פלטפורמה, קל לשכוח שלכוכבים הצהובים הקטנים האלה ולהערות הלשון האלה יש השפעות מוחשיות בעולם האמיתי.

אובדן הכנסות הוא רק אחת ההשפעות המזיקות של ביקורות שליליות, ובדרך כלל מגיע יחד עם השפעות שליליות נוספות כגון:

  • צמצום הנראות והתנועה ברשת
  • אובדן עסק עתידי ומשקיעים פוטנציאליים
  • הטרדה ואפילו סחיטה מצד הלקוחות
  • כל האמור לעיל, מה שמוביל לפגיעה בבריאות הנפש

מיתוס: יש לי שליטה מועטה, אם בכלל, על המוניטין המקוון שלי ועל יחסי ציבור ברשת. ברגע שמתפרסמות ביקורות שליליות, הן שם לנצח.

אנשים רבים חושבים שברגע שמשהו מתפרסם באינטרנט, זה שם כדי להישאר. ברוב המקרים זה פשוט לא נכון. אמנם נכון שלא ניתן להסיר ביקורת לגיטימית כנה, אך כל ביקורת שהיא לא כנה, מכפישה או לא לגיטימית היא יעד אפשרי להסרה.

איך לנהל נכון את המוניטין באינטרנט?

אז אחרי שהבהרנו שמוניטין ברשת אכן חשוב ושיש לך השפעה עליו, הנה כמה טיפים שיעזרו לך להתחיל:

מס' 1: חפש את שמך באופן מקוון

הצעד הראשון לניהול המוניטין המקוון שלך הוא לגלות בדיוק מה המוניטין שלך במרחב הקיברנטי. אם אי פעם הגבתם, אהבתם פוסט או שיתפתם קישור, רוב הסיכויים שיש לכם פרופיל מקוון, בין אם אתם יודעים או לא. כבעל עסק חובה שתבין אם המוניטין המקוון שלך הוא חיובי או שלילי.

מס' 2: שלוט בתדמית המקוונת שלך

זה הזמן להתחיל במלאכת השליטה בתדמית המקוונת שלכם. ישנן מספר דרכים לעשות זאת, אך הדרך הטובה ביותר היא להתמודד עם פוסטים שליליים על ידי הגברת פוסטים חיוביים. הטריק הוא להיות אסטרטגי לגבי איפה ואיך לבקש הערות:

הצטרף לאתרים מקצועיים: הצטרפות לפורומים אחרים התחום שלך שבהם תוכל לקיים אינטראקציה עם אנשי מקצוע אחרים בתחום היא דרך טובה להגביר את התדמית המקצועית שלך באופן מקוון. השאר תגובות באתרי בלוג, בקש המלצות בלינקדאין, כתוב בלוגים מקצועיים והשקע זמן באינטראקציה עם חברים דרך פייסבוק, טוויטר ואתרים אחרים.

מס' 3: הגדר התראות למעקב אחר התדמית המקוונת שלך

לאחר שסיימת להגדיר את הפרופיל המקוון שלך באופן שאתה מרגיש שמייצג את המותג האישי שלך בצורה הטובה ביותר, עליך להישאר עם יד על הדופק. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא להירשם להתראות בכל פעם ששמך או שם העסק מוזכרים באופן מקוון. התראות גוגל היא אחת הנפוצות ביותר, אך ישנן מספר התראות מנועי חיפוש אחרות המציעות את אותו השירות.

מס' 4: הגיב לביקורות שליליות בכבוד

באופן בלתי נמנע, לא משנה עד כמה המוניטין המקוון שלך מוצק, אתה עדיין עשוי לקבל תגובות שליליות ברשת. בין אם מדובר במתחרה ובין אם מלקוח ותיק משלך, האופן שבו אתה מגיב לביקורות שליליות יכול להשפיע לאורך זמן על המוניטין המקוון שלך – לטובה או לרעה.

ההמלצה שלנו היא שתגיב לביקורות שליליות בנימוס בכל עת. גם אם ההערה או ההודעה אינם הוגנים. להלן מספר דרכים בהן תוכל לא רק להגיב לביקורות שליליות אלא גם להפוך את השליליות הללו לחיוביות:

  • הגב ישירות לפוסט על ידי הכרה בתלונתם והציע דרך לתקן אותה.
  • פרסם פוסט פומבי המתנצל בפני האדם וכדי לפרסם את הפתרון שלך לבעיה.
  • אפשר ללקוחות להגיב באתר שלך כדי שתוכל להגיב ולפקח על ביקורות ותגובות שליליות.
  • בקש מהאדם להסיר את ההערות השליליות או לעדכן את ההערה בתגובה חיובית ברגע שהגעתם להסכמה.

מס' 5: היעזר בשירותיו של מומחה לקידום אתרים

ניהול מוניטין ברשת הוא אפשרי באופן עצמאי. אבל כשאתה נמצא במשבר, כדאי להיעזר בשירותיו של איש מקצוע. אמנם כבר הבהרנו שניהול מוניטין הוא לא משימה שדורשת ממכם יותר מדי מאמץ, אך אין ספק שיש צורך להשקיע בה כדי להביא תוצאות, ולפעמים כבעל עסק אין לך את הזמן הזה. זה בדיוק המצב בו כדאי להיעזר במומחה.

 

מי שקרא את הכתבה הזו קרא גם:

ניווט מהיר

רוצים לקבל עזרה?

השאירו פרטים ונציג ייצור אתכם קשר

שתפו עם חברים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
פופולרי באתר