מזה כמעט עשרים שנה שרשת האינטרנט מהווה חלק בלתי נפרד מהחיים המודרניים. אנשים רבים עושים בה שימוש כמעט יומיומי ורבים מתחומי החיים שלהם מתרחשים בה. מטבע הדברים – גם עולם העסקים ביצע פנייה חדה ופעולות רבות שהיו מתבצעות בסביבה הפיזית עברו גם הן למרחב הווירטואלי. שיטות שיווק באינטרנט לעסקים קטנים או גדולים ושיטות פרסום שונות התפתחו ועברו תהליכים של התאמה לאינטרנט וזהו בעצם השיווק הדיגיטלי כפי שהוא מוכר כיום. ישנם עסקים שונים שההתגברות על גבולות גאוגרפיים וההסתמכות על האינטרנט עשו להם טוב והם הגדילו באופן משמעותי את מעגל הלקוחות שלהם. כל שנותר הוא להתאים לכל עסק את תמהיל השיווק שהכי מתאים לו, שכן יש לא מעט דברים לבצע ולא כל פעולת שיווק תתאים לכל עסק.
שיטות שיווק לעסקים קטנים או גדולים
לא כל פעולה שקשורה בשיווק או דיגיטל מתאימה לכל עסק או לכל מוצר ושירות ולכן בעל עסק שרוצה לשפר את הביצועים שלו באמצעות שיווק דיגיטלי צריך לבחור את הפעולות שהכי יתאימו לו. להלן כמה פעולות שכאלה –
- קידום ממומן – מדובר על הצבת מודעות בתשלום, אם ברשימת התוצאות של מנוע החיפוש ואם ברשתות החברתיות.
- הקמת עמוד עסקי – העלאת תוכן מקצוע ובעל ערך באופן קבוע כך שתיווצר תקשורת וירטואלית קבועה עם הלקוחות או המתעניינים.
- קבוצת עניין – בפייסבוק ישנן אינספור קבוצות בעלות מכנה משותף שבהן דנים או מתייעצים בנושאים מסוימים. אם לבעל העסק יש עניין בקבוצה שכזאת – הוא יכול לנהל קבוצה וכך להעלות את המודעות בנוגע לשירותים או המוצרים שהוא מציע, לעשות לעצמו ניהול מוניטין ברשת, ועוד.
- פרסומות באתרים שונים – אתרים בעלי אותו תחום עניין יכולים לשתף פעולה ולהפנות בין האחד לשני וכך להגדיל באופן הדדי את החשיפה לגולשים נוספים.