תזונה נכונה מהי ולמה היא כל כך חשובה לנו?

ניווט מהיר

אומרים שמה שאנחנו אוכלים, משפיע על הגוף שלנו, גם בהיבט הרגשי נפשי וגם בהיבט הפיזי גופני. אז כן. אינספור מחקרים מראים כי אנשים שמקפידים על תזונה נכונה לאורך זמן, לא כגימיק, דיאטה או ניסיון לרדת במשקל, הם אנשים בריאים יותר, אנרגתיים יותר, עירניים יותר וגם שמחים יותר. למה? כי למה שאנחנו אוכלים, למזון שאנחנו מכניסים לגוף שלנו, יש השפעה ניכרת על הבריאות שלנו. לא סתם מצאו קשר ישיר וחזק בין תזונה לקויה לבעיות שינה, בין אכילת ג‘אנק פוד לבעיות קשב וריכוז ובין שתיית אלכוהול לבעיות כבד, לב וכלי דם. בשורות הבאות נציג בפניכם מהי תזונה נכונה ומדוע היא כל כך חשובה לנו.

 

גיוון בפירות ובירקות

בין אם אתם הולכים לשוק, מזמינים מהסופר או בוחרים בשיטה החדשנית של משלוח פירות וירקות מהחקלאי, חשוב לצרוך כמו נאה של פירות וירקות בכל הצבעים. הסיבה לכך היא משום שכל פרי וירק מטיב עם הגוף באופן שונה, מכיל ויטמינים ומינרלים אחרים ולכן השילוב ביניהם חשוב.

 

דגנים מלאים פחמימות מורכבות

כידוע לחיטה ולמוצרים השונים המבוססים עליה ועל הקמח הלבן, השפעה שאינה מטיבה על גופנו, במיוחד שמדובר בכמות גדולה של מאפים, לחמים, עוגות, פסטות וכדומה. לכן מומלץ להחליף פחמימות פשוטות בפחמימות מורכבות למשל אורז לבן באורז מלא, פתיתים בקינואה וכוסמת, תפוחי אדמה המכילים כמות גדולה של עמילן בבטטה ובדלעת, פסטה רגילה בפסטה מלאה ועוד… הפחמימות המורכבות, הדגנים המלאים, אלו עשירים בסיבים תזונתיים המסייעים לתחושת שובע לאורך זמן, מונעים מאיתנו לנשנש כל הזמן בין הארוחות ומאפשרים תנועתיות טובה של מערכת העיכול.

 

מוצרים פרוביוטיים

מומלץ לשלב בתפריט שלנו מזון פרוביוטי עשיר בחיידקים ידידותיים המסייעים לאזן את מערכת העיכול ומונעים חוסר איזון במעיים. חיידקים אלה נמצאים ביוגורטים, ירקות מוחמצים וכדומה.

 

להמעיט באכילת מזון מתועש

כמובן שקשה מאוד להימנע מזה לחלוטין, במיוחד שהאוכל הזה נמצא בכל מקום בו אנחנו נמצאים. הכוונה היא למזונות כמו המבורגר מהיר וצ‘יפס, פיצה, מטוגנים למיניהם, פופקורן עמוס במלח וחמאה, חטיפים למיניהם, סוכריות ועוד.

 

ועוד כמה טיפים שתוכלו לצאת לדרך

  1. אם ”חטאתם“ תמיד אפשר לחזור לאיזון עם סלט טוב או דג וירק
  2. הקפידו על ארוחות קטנות כל 3-4 שעות והימנעו ככל הניתן מלהעמיס על הקיבה שלכם
  3. שלבו עם תפריט תזונה נכונה גם פעילות גופנית מטיבה שאתם מתחברים אליה ותוכלו להתמיד בה לאורך זמן
  4. נסו לשתף באורח החיים שלכם אנשים שקרובים לכם
  5. אם אתם מתקשים להתמיד, אולי שווה לכם להיעזר באיש מקצוע כמו תזונאית מקצועית, מאמן כושר שיש לו גם התמחות בתזונה או מישהו אחר שיש לו ידע בתחום ויכול לסייע לכם.
מי שקרא את הכתבה הזו קרא גם:

ניווט מהיר

רוצים לקבל עזרה?

השאירו פרטים ונציג ייצור אתכם קשר

שתפו עם חברים
פופולרי באתר