התמודדות עם חרדה בקורונה – אפשר לצאת מזה!

ניווט מהיר

בשנה האחרונה כולנו מתמודדים עם נגיף הקורונה ועם המשברים שהוא הביא איתו. מנתונים עולה כי חלה עליה בפניה למרכזים טיפוליים מסוגים שונים כמו גם הגעה לפסיכולוגים ופסיכיאטריים של קופות החולים ובאופן פרטי גם כן. אם בתחילה חשבנו שמדובר במשבר שיחלוף מהר נראה כי המציאות מביאה איתה בשורות אחרות לגמרי. הקורנה נמצאת במעמקי השיח הציבורי ורבים מאיתנו הרגשנו או עדיין מרגישים חרדה ומצוקה נפשית שבאים לידי ביטוי בדיכאון, תסמיני כלליים של חרדה, שינויים בבריאות הפיזית והנפשית, חששות, מחשבות שליליות ועוד. מהי התמודדות עם חרדה בקורונה ואיך עוברים את הימים האלה בשלום?

 

איך ניתן לזהות חרדה?

בהקשר של הקורונה חשוב להכיר בכך שגם חרדה ממצבים גופניים תוך עיסוק בלתי פוסק בכך שאולי המצב הפיזי שלנו ידרדר הופכת שכיחה יותר ויותר. כדי לזהות חרדה חשוב להבין כי היא באה לידי ביטוי בארבעה מישורים מקבילים: מישור הרגש – פחד, כעס ואי שקט, המישור המחשבתי – ”הגרוע מכל עומד להגיע“, מישור התנהגותי – לרוב אנשים נמנעים ומתרחקים ממה שמאיים עליהם ומישור גופני – דפיקות לב מהירות, יובש בפה, מועקה בחזה ועוד. חשוב להבין כי כל אדם יכול לחוש חרדה בלי קשר למצבו, החל ממבוגרים אמידים ועד נוער בסיכון.

כיצד טיפול רגשי יכול לסייע להתמודדות עם חרדה בקורונה?

טיפול רגשי בא לתת קודם כל מענה ברמת המודעות. ברגע שאנחנו מודעים לכך שכל מה שאנחנו צריכים לעשות הוא לנסות לשמור על התפקוד התקין, הדבר כבר מרגיע את הנפש. מודעות לשינויים רגשיים ומודעות לכך שזה המצב וכרגע אין לנו יותר מדי מה לעשות בקשר לזה יכולים להקל על אנשים רבים. כדי להקל על המצב יש לנסות לשמור על שגרה היומית ככל הניתן, לתת מקום לרגשות שאנו וכל בני הבית חשים, לנסות להסיח את דעתנו ממקום של אי שליטה ולשים לב למחשבות שלנו במטרה למנוע אותן ולעשות חזרה שלהן. ברגע שנבין כי המחשבות הללו לא מקדמות אותנו לשום מקום, כבר נרגיש במקום טוב יותר.

 

מי שקרא את הכתבה הזו קרא גם:

ניווט מהיר

רוצים לקבל עזרה?

השאירו פרטים ונציג ייצור אתכם קשר

שתפו עם חברים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
פופולרי באתר